wtorek, 15 stycznia 2013

Pad thai - makaron po tajsku

Poniższy przepis jest łagodną wersją pad thai. Pominęłam bowiem 2 świeże czerwone chilli - odważnych zachęcam do dorzucenia na patelnię. Danie bardzo proste, do przygotowania w woku lub głębokiej patelni. Aktualne przygotowane przez Mojego Połówka :-) Podaję zmodyfikowany przepis na 4-6 porcji na podstawie książki "Dania z Woka"
Składniki:
  • 200 g makaronu ryżowego wstążki
  • 1 łyżka oleju sezamowego
  • 1 łyżka oleju roślinnego
  • 2-4 ząbki czosnku
  • 500 g polędwicy wieprzowej
  • 130 g niegotowanych krewetek koktajlowych
  • 200 g kiełków fasoli z zalewą (mała puszka)
  • 2 jajka, rozmącone
  • 1 dymka ze szczypiorkiem
  • 4 łyżki posiekanej świeżej kolendry lub pietruszki
  • 120 g orzechów arachidowych
  • sok z 1 limety
  • 2 łyżki sosu rybnego
  • 1 łyżka sosu sojowego (u nas bezglutenowy)
  • 2 łyżeczki cukru trzcinowego
  • świeżo mielony pieprz
Makaron ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu, zlej zimną wodą, odstaw aby odciekł (wedle uznania możesz pociąć go na mniejsze kawałki). Wieprzowinę potnij na wąskie paseczki, długości max. 2 cm, po czym zalej mieszaniną sosu rybnego, sosu sojowego, cukru oraz szczypty świeżo zmielonego pieprzu.
Rozmroź krewetki (przelej je wodą), odstaw. Czosnek i cebulę obierz ze skórek, pierwsze posiekaj w kostkę, cebulę zaś w piórka. Wymyte szczypior oraz pietruszkę lub kolendrę posiekaj, odstaw.
Na patelni rozgrzej mieszaninę olejów, wrzuć cebulkę i czosnek, smaż do miękkości. Dodaj wieprzowinę, smaż aż się zarumieni i zacznie skwierczeć (co najmniej 5 minut w głębokiej patelni). Następnie dorzuć krewetki, smaż mieszając kolejne 3 minuty. Do mieszanki mięs dodaj makaron, 3/4 ilości szczypiorku, cały makaron.
Wszystkie składniki wymieszaj ze sobą, nie zdejmując patelni z ognia. Wreszcie wlej rozmącone jajka, szybko wmieszaj je w smażoną potrawę. Pod koniec smażenie wyciśnij sok z limety, dorzuć 3/4 ilości zarówno siekanej pietruszki, jak i orzechów, zamieszaj. Podawaj gorące w miseczkach, udekorowane resztką szczypiorku, pietruszki oraz orzeszków. Smacznego!
Danie nie zachwyca wyglądem, bowiem jest mocną mieszaniną wszystkich wyżej wymienionych składników, aczkolwiek smakuje bardzo dobrze. Delikatny smak krewetek idealnie współgra ze smażoną wieprzowiną. Sos rybny wyczywalny tylko w trakcie przygotowywania, wiecie o co mi chodzi ;-) Nietrudne i szybkie danie obiadowe. Zapraszam!

8 komentarzy:

  1. Do odwaznych swiat nalezy, wiec wykorzystam przepis i dorzuce te czerwone chilli :) Wyglada oblednie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiedziałam, że skusisz się na ostrą wersję :D pozdrowienia!

      Usuń
  2. Cześć, Kasiu!
    Co u Ciebie? :) U mnie już dobrze, troch<ą to trwało, ale się naprostowało. Znów mogę gotować, piec i blogować. :) Tęskniłam za Tobą, ale zawsze pamiętałam..
    A makaron? Pyszny, prawda? Ja robię regularnie, uwielbiam. A fotki jak zwykle cudne. :)
    Buźka i uściski! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo Kasia :D fajnie, że wróciłaś :) ja rzadko bloguję od jakiegoś czasu, ale staram się bywać :) odwiedzaj nas często z nowymi pomysłami!

      Makaron pyszny. Szczególnie smakował Szymonowi, bo uwielbia krewetki!
      Całusy!

      Usuń
  3. Ja dorzucam te dwie papryczki i Twój pad thai jest mój ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe widzę kolejna osoba skuszona na ostre danie :D

      Usuń
  4. Kasiu, zdecydowanie się mylisz. Danie zachwyca bardzo swoim wyglądem. Ja jestem ogromną fanką azjatyckich smaków, lubię też bardzo pad thai, więc narobiłaś mi "smaczka". Z tym, że ja wybieram wersję mocno pikantną :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Osoby anonimowe proszę o pozostawienie imienia lub pseudonimu.